رواية نار ولا جنه الفصل التاسع 9 بقلم مرفت السيد


 رواية نار ولا جنه الفصل التاسع 9 بقلم مرفت السيد


#نار_ولاجنة

#بقلم_مرفت_السيد

بارت ٩


فجأة سمعت صوت روضة

بتقولي:تعالي بسرعة الحيزبونة طالعة


شاورتلها وقولتلها:لأ انا هادخل


ودخلت بسرعة جمدت قلبي وفضلت ادور بالاوضة مفيش حد فقدت الامل ولسه هاخرج سمعت كركبة مش عارفة مصدرها وبرة صوت ام عمر وروضة بيعلى

كان كل هدفي اوصل لعمر ماركزتش في الي بيحصل برة

فضلت الف بالاوضة لحد ماسمعت الصوت جاي من البلكونة فتحتها بسرعة لقيت جواها سلم بيوصل لسطح الفيللا والصوت جاي من هناك

طلعت بسرعة لقيت  اوضة صغيرة وصوت انين مكتوم جاي منها


 مكانتش مقفولة فتحتها بسرعة 


لقيت عمر وهتفت بسرعة وبصدمة:عمر


بصلي بقلم مرفت السيد  وعينيه بتترجاني اساعده





اتأملت منظره كان نايم على سرير صغير ومربوط بحبل من ايديه ورجليه وفي لزق على فمه وشكله متبهدل وعرقان وبيتألم


شيلن اللزق وحاولت افكه وانا باقول:إيه ده مامتك الي عملت فيك. كدة؟


مكانش بيرد عليا كان بيتألم قاطعني دخول ام عمر وروضة وراها


وبعدهم مالك ووائل الي اول ماشاف المنظر اتصل باصحابه يطلعوا


ام عمر انهارت على أقرب كرسي ولأول مرة اشوفها بتبكي باستسلام وكأنها انهزمت

مالك بعدني هو ووائل عن عمر بدأوا بفك وثاقه 


وانا وقفت جنب روضة وانا باحاول استوعب الي بيحصل


وفجأة هجمت ام عمر عليا وهي بتقول:انتي السبب إنتي الي بوظتي كل حاجة


روضة مسكتها هي ومالك وهي بتقول بهستيريا:دة انا بعتلك قطة ومعاها سحر إزاي جيتي هنا


بصتلها بذهول وانا شايفاها في حالة جنون وقولتلها: انتي عملتي إيه في عمر؟


ضحكت ام عمر بصوت عالي وغريب وفجأة اتحول لصوت رجالي وأصبحت قوية جدا ودفعت روضة ومالك بقوة وقربت عليا وخنقتني وقالت بصوت رجالي: وجودك في حياة ابني هو الي بوظ حساباتي


بدأت تخنقني ومحدش قادر يبعدها لحد ماوائل هددها بالمسدس :سيبيها والا هاضربك بالنار


وهي بتبصلي وعينيها اتفيىت واصبحت بياض بس وقالت:لازم امو... تها

ساعتها زمايل وائل وصلوا  وحاولو يكتفوها كلهم مش قادرين

فوائل ضرب عليها نار بكتفها ساعتها سابتني وجريوا عليها قيدوها

كل دة وعمر منهار وبيتألم على السرير


ومالك  حضنني هو و روضة  وانا بابكي وباخد نفسي بالعافية


الاسعاف جت نقلوا عمر ووالدته الى المشفى تحت الحراسة

وقبضوا على الحارس


وانا روحت مع اخواتي ووائل وصلنا لحد البيت وقالنا انه هايكلمنا بكرة عشان هاياخدو افادتنا بالنيابة 


ماما وبابا اصروا انه يتعشى معانا ولكنه رفض وقال إنه لازم يرجع القسم عشان شغله ومشي


دخلوني غرفتي ارتاح حاولت انام ماقدرتش لسة في علامات استفهام كتير ياترى هااعرف الحقيقة امتى اينعم ام عمر طلعت ملبوسة بس برضه مش فاهمة ايه الي كان بيحصل


تاني يوم وائل طلب من مالك اننا نروح النيابة للإدلاء باقوالنا

وفعلا روحنا وشهدنا بكل الي حصل ووائل كان معانا


وبعد ماخلصنا وائل قالنا انه عرف كل حاجة والتحقيق أظهر مفاجآت كتير وبالليل هايخلص شغله ويبجي يقولنا كل الي حصل


روحنا والفضول هايموتني عاوزة الليل ييجي عشان افهم


وبالليل وصل وائل وبعد الترحاب والسلامات

سألته بلهفة: عاوزة اعرف الي حصل لوسمحت


بابا:يابنتي اصبري الراجل لسة واصل


ماما:معلش يابني اعذرها جرا ايه ياجنة هو حاي يفهمك اصبري


صرخت فيهم:محدش يقولي اصبري محدش حاسس بيا انا مخي تاعبني من كتر التفكير الغاز الغاز لحد ماحسيت اني باحلم ومش عارفة اصدق اني عشت كل دة ومش فاهمة انا كنت متجوزة مين وليه يحصلي كدة


الكل سكت وهما حاسين بشفقة وحزن

ماعدا وائل الي قال بهدوء* ارجوكي اهدي معاكي حق بكل كلامك وانا جاي علشان اجاوبك على كل اسئلتك


مالك: ماما لو سمحتي اعمليلنا قهوة


روضة: ثواني ياجماعة خالد لسة مكلمني وطالع على السلم وعاوز يعرف ايه الي حصل هو كمان


مالك  بقلم مرفت السيد بصلي وغمز وقال وهو بيحاول يخفف التوتر :ايوة كملت وخالد هايطلع عفريت


فدفعته روضة وقالتله: لا يااخويا الحمد لله كنت هاظلمه الراجل صورلي لايف من الفندق ومن الاجتماعات 


جنة:انا اسفة ياحضرة الظابط على انفعالي ارجوك تقدر موقفي


وائل بابتسامة رقيقة:انا حاسي بيكي وشايف أن دة ابسط حقوقك


جاءت امي بالقهوة وانضم لنا خالد وجلسنا جميعا بصمت لنستمع لما حدث علىَ لسان وائل الي قال:

بعد الي حصل حاولنا نستجوب عمر عن سبب احتجاز والدته ليه بس للاسف مقدرناش بسبب انه كان بيهذي بكلام غير مفهوم وبيتصرف تصرفات غريبة 

طلبنا من طبيب نفسي يفحصه وكان التشخيص مفاجأة


جوزك مش جن ولا عفريت زي ماكنتوا متخيلين

جوزك مريص نفسي


                     الفصل العاشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×